فراخوان جذب مراکز همکار موسسه آموزش عالی روان شناسی کاربردی «مدت»
94/05/01 الی 94/05/31
موسسه آموزش عالی «مدت» با توجه به نیازها و درخواست های متعدد متقاضیان شرکت در دوره های آموزشی و نیز مراکز برگزار کننده دوره های آموزشی در نظر دارد تعدادی از مراکز واجد شرایط را در تهران و شهرستان ها به عنوان مراکز همکار معرفی نماید.
مراکز همکار خواهند توانست با بهره مندی از خدمات موسسه به یک مزیت رقابتی قابل توجه در برابر مراکز و موسسات رقیب در محدوده جغرافیایی محل فعالیت و در حوزه فعالیت خود دست یافته و با حمایت موسسه به گسترش فعالیت های خود از طریق ارتقای کیفی فرایندهای آموزشی و اعمال برنامه های مدیریتی و بازاریابی نایل شوند.
خدمات موسسه به شرح ذیل می باشد
1- برند موسسه آموزش عالی «مدت» به عنوان «اولین و تنها موسسه آموزش عالی روان شناسی کاربردی در کشور»، «تنها موسسه آموزش عالی (در بین دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور) دارای تفاهم نامه همکاری مشترک با سازمان نظام روان شناسی و مشاوره» و برخورداری از اساتید بنام روان شناسی در حوزه های کاری مربوطه
2- ارائه گواهینامه مورد تایید وزرات علوم، تحقیقات و فن آوری به شرکت کنندگان در دوره های برگزار شده توسط موسسات همکار
3- امکان برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی با اساتید موسسه در محل مراکز همکار
4- مشاوره و در صورت امکان پشتیبانی گروه مارکتینگ موسسه در خصوص اطلاع رسانی دوره های آموزشی
5- پشتیبانی گروه IT و وبسایت موسسه برای انجام امور پذیرش متقاضیان
شرایط لازم برای ارائه درخواست موسسات همکار
1- دارا بودن مجوز فعالیت و مرکز فعال (یکی از موارد ذیل: )
مرکز خدمات روان شناسی و مشاوره (سازمان نظام روان شناسی مشاوره ج.ا.ا.)
مركز خدمات مشاوره و روانشناختی (سازمان بهزیستی)
مراکز تخصصی ازدواج و تحکیم خانواده (وزارت ورزش و جوانان)
دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی و مراکز و موسسات فعال در زمینه برگزاری دوره های آموزشی و کارگاهی روان شناسی
2- دارا بودن سابقه فعالیت آموزشی مرکز و نیز تجربه آموزشی مدیر مرکز
شرایط ترجیحی: (شرایط ترجیحی جزو شرایط حداقلی در درخواست همکاری قرار نمی گیرند ولی دارای امتیاز می باشند.)
- ارتباطات با مراکز دولتی، ادارات، دانشگاه ها و ... در شهر مورد درخواست
- ارتباطات با متخصصان حوزه روان شناسی و نیز دانشجویان رشته های مربوطه در شهر مورد درخواست و دسترسی به پایگاه های داده مربوطه
3- حداقل یک باب سالن اجتماعات، اتاق کنفرانس و یا کلاس درس با ظرفیت حداقل 25 نفر در مرکز با شرایط ذیل:
- صندلی های مناسب به طوری که عرفاً و به راحتی بتوان به مدت هشت ساعت مداوم بر آن نشست و مناسب استفاده در طول یک روز آموزش (8 ساعت) باشد.
- تجهیزات آموزشی شامل رایانه یا لپ تاپ متصل به پروژکتور یا ال ای دی، وایت بورد و ...
- دسترسی محلی مناسب، ظاهر پاکیزه، نور کافی، عدم آلودگی صوتی و تجهیزات سرمایشی و گرمایشی مناسب
تبصره: در صورتیکه مرکزی طبق قراردادی دوره های آموزشی را در محل دیگری از جمله فضای دانشگاه و ... برگزار می نماید این مکان با استناد به قراردادهای مربوطه به جای فضای آموزشی داخل مرکز می تواند مورد پذیرش قرار گیرد. بدیهی است مکان مورد استفاده باید حداقل واجد استانداردهای مذکور باشد.
شرایط ترجیحی:
- وجود فضای جداگانه برای سرو وعده های صبحانه، ناهار و پذیرایی
- وجود فضای آزاد و امکانات لازم برای استقرار فراگیران در زمان های بین جلسات
مدارک مورد نیاز برای درخواست موسسات همکار
1- تکمیل فرم مشخصات اولیه (ایجاد حساب کاربری بر روی وبسایت موسسه)
2- تصویر مجوز
3- تصویر آگهی تاسیس و روزنامه رسمی (در صورتی که مجوز به شخصیت حقوقی اعطا شده باشد.)
4- تصویر سند ملکی محل فعالیت و یا اجاره نامه به نام مرکز و یا مدیر مرکز (یا یکی از اعضای هیات مدیره)
5- تصویر کارت ملی و شناسنامه مدیر / اعضای هیات مدیره مرکز
6- رزومه مدیر/ اعضای هیات مدیره مرکز
7- عکس های مرکز از نمای بیرونی (شامل تابلو) و نمای داخلی به تفکیک سالن و اتاق ها
8- چهار عکس از زوایای مختلف سالن اجتماعات، اتاق کنفرانس و یا کلاس درس (و یا محل استیجاری برگزاری دوره های آموزشی)
9- حداقل یک نمونه از آخرین قرارداد (های) اجاره فضای آموزشی (برای مراکزی که دوره های آموزشی خود را در خارج از مرکز برگزار می کنند.)
10- تکمیل فرم مشخصات فضای فیزیکی مرکز
11- تکمیل فرم سوابق آموزشی مرکز
12- تکمیل فرم حداقل کارکرد آموزشی برای یکسال در بازه های زمانی سه ماهه (در صورت همکاری این فرم به عنوان ضمیمه تفاهم نامه لحاظ شده و مبنای ارزیابی فعالیت مرکز و تمدید همکاری خواهد بود.)
13- تکمیل فرم اطلاعات بازار دوره های آموزشی در استان مورد درخواست
14- تکمیل فرم ارتباط با مراکز و سازمان های دولتی و خصوصی، ادارات، دانشگاه ها و ... در شهر مورد درخواست
15- تکمیل فرم ارتباط با متخصصان حوزه روان شناسی و نیز دانشجویان رشته های مربوطه در شهر مورد درخواست و دسترسی به پایگاه های داده مربوطه
فرایند انتخاب مراکز همکار
- بررسی اولیه اطلاعات ارائه شده، مدارک ارسالی و فرم های تکمیل شده
- مقایسه مراکز متقاضی در محدوده های جغرافیایی یکسان
- مصاحبه با مدیر/ مدیران مراکز
- بازدید حضوری از مرکز و بررسی اصل مدارک
- گزارش بررسی های اولیه، مصاحبه و بازدید در جلسه شورای موسسه
- عقد تفاهم نامه (در صورت تصویب همکاری در جلسه شورای موسسه)
مدارک مورد نیاز برای عقد تفاهم نامه همکاری
1- اصل مجوز
2- اصل آگهی تاسیس و روزنامه رسمی (در صورتی که مجوز به شخصیت حقوقی اعطا شده باشد.)
3- اصل کارت ملی و شناسنامه مدیر / اعضای هیات مدیره مرکز
4- یک فقره چک متعلق به مدیر و یا یکی از اعضای هیات مدیره به مبلغ 200/000/000 دویست میلیون ریال بابت ضمانت حسن انجام کار
1- 15% از مبالغ خالص دریافتی از ثبت نام دوره های مراکز، بابت بهره مندی از برند موسسه، امور اجرایی اخذ مجوز از وزرات علوم و صدور گواهینامه، استفاده از وبسایت موسسه و حق مشاوره و حمایت و نظارت در زمان ثبت نام متقاضی به موسسه پرداخت می شود.
2- تفاهم نامه با مدت زمان سه ماهه انعقاد یافته و بر مبنای مقایسه عملکرد مرکز با فرم حداقل کارکرد آموزشی و نیز کیفیت عملکرد مرکز قابل تمدید خواهد بود.
3- با توجه به اینکه مبلغ اولیه ای به عنوان حق امتیاز از مراکز همکار دریافت نمی شود موسسه تعهدی بر تمدید مدت همکاری و نیز انحصار همکاری در محدوده جغرافیایی مراکز همکار نخواهد داشت.
4- عواملی که در ادامه همکاری موثرند:
- صداقت و رعایت اخلاق کسب و کار
- فعالیت و موفقیت مراکز در ارتقاء سطح کیفی دوره های آموزشی، رضایت شرکت کنندگان و نیز اطلاع رسانی به مخاطبان
- نتایج گزارش کارشناس نظارت موسسه بر مبنای بازدید و...
- میزان رضایت شرکت کنندگان در دوره های آموزشی مرکز از طریق نظرسنجی وبسایت موسسه
- تحقق میزان حداقل کارکرد آموزشی بر مبنای فرم اولیه
- تحقق برآوردهای انجام شده در زمینه برگزاری دوره با اساتید موسسه
- عدم برگزاری دوره، کارگاه آموزشی و ... در طول مدت تفاهم نامه در مرکز بدون هماهنگی با موسسه و خارج از چهارچوب تفاهم نامه
- عدم دریافت هزینه اضافی از شرکت کنندگان در دوره های آموزشی به جز شهریه دوره که توسط متقاضی در زمان ثبت نام پرداخت می شود.
برگزاری دوره های مراکز با اساتید مراکز (بومی):
1- مراکز همکار طرح درس دوره های مورد نظر خود را بر مبنای فرمت وزرات علوم تهیه نموده و به موسسه ارائه می نمایند تا پس از بررسی و در صورت لزوم تغییرات اولیه (با هماهنگی مرکز همکار) توسط موسسه جهت دریافت مجوز به وزرات علوم ارائه شود.
2- مراکز همکار رزومه استاد و یا اساتید مورد نظر خود را برای تدریس دوره به موسسه ارائه می نمایند تا بررسی و تایید شود.
3- مراکز همکار بر مبنای طرح درس ارائه شده و استاد تایید شده و پس از صدور مجوز مربوطه دوره مورد نظر خود را بر روی وبسایت موسسه تعریف نموده و پس از تایید اولیه به صورت آنلاین ثبت نام را آغاز می نمایند.
4- با توجه به اینکه مجوز دوره از وزارت علوم به نام موسسه صادر می شود لذا اطلاع رسانی دوره ها توسط مراکز به صورت «برگزاری دوره توسط موسسه آموزش عالی «مدت» با همکاری مرکز همکار» صورت می گیرد.
برگزاری دوره موسسه با اساتید موسسه در مراکز
- مراکز همکار می توانند پس از محاسبه هزینه های حق التدریس، ایاب و ذهاب، اقامت و پذیرایی استاد، سهم موسسه و... و نیز برآورد میزان متقاضیان بالقوه و حصول اطمینان از حداقل شرکت کنندگان در دوره به طوری که هزینه های دوره تحت پوشش قرار گیرد با هماهنگی موسسه نسبت به ارائه این دوره ها اقدام نمایند. با توجه به اینکه در این نوع همکاری زمان استاد از طرف موسسه هماهنگ می شود و به نوعی مسئولیت اخلاقی در قبال پرکردن زمان اخذ شده از استاد را متوجه موسسه می کند انتظار می رود مراکز در برآورد اولیه دقیق و نیز جذب متقاضیان تمام تلاش خود را به کار گیرند. عدم حصول حد نصاب و عدم تشکیل دوره های اعلام شده فوق ادامه همکاری را تحت ثاثیر قرار خواهد داد.
1- معرفی یک نفر کارشناس مسلط به کلیه فرایندهای آموزشی مرکز به عنوان نماینده تام الاختیار مرکز در زمینه برگزاری دوره های آموزشی به موسسه (در صورتی که مدیر مرکز این وظیفه را تقبل نماید نیازی به معرفی کارشناس نخواهد بود.)
2- حضور مستمر مدیر و یا نماینده تام الاختیار مرکز حداقل از نیم ساعت قبل از شروع دوره آموزشی تا پایان دوره در مرکز
3- دریافت لیست حضور/غیاب از وبسایت موسسه و ارائه به استاد دوره برای تکمیل و آپلود لیست تکمیل شده در وبسایت
4- نظارت بر برگزاری دوره بر مبنای طرح درس ارائه شده
5- هماهنگی وعده ناهار برای کارگاه های روزانه و پذیرایی در ساعات بین جلسات
6- دریافت گواهی نامه های ارسالی از موسسه به مرکز و هماهنگی تحویل به شرکت کنندگان در دوره آموزشی، اخذ امضای دریافت کننده گواهی طبق لیست دانلود شده از وبسایت موسسه و آپلود لیست تکمیل شده.