آزمونهای هوش:
سیر تکوینی و تاریخچه ازمون ها
ساختار درونی تست ها و شاخص های روایی( روایی اکولوژی فیزیولوژیکی و...)
زمینه های کاربردی آزمون های هوش در حیطه تشخیص اختلالات رشدی تحولی
نمره گذاری در فرم ثبت
تبدیل نمره خام به تراز و ترسیم نیمرخ هوشی
تفسیر نیمرخ هوشی
اجرای هر یک از کتابچه ها
زمینه های کاربردی آزمون هوش در حیطههای هدایت تحصیلی
تدوین نمودار پراکنش در نیمرخ هوشی .
تفسیرنمودار پراکنش در نیمرخ هوشی
نیمرخ هوشی ازمودنی با اختلال نقص توجه
نیمرخ هوشی ازمودنی با اختلال یادگیری
نیمرخ هوشی ازمودنی با اختلال طیف اتیسم
آزمونهای برون فکن:
مفهوم سازی برون فکنی در حوزه های شخصیت
ساختارهای شخصیتی با تاکید بر پویایی های شخصیت
استخراج نیاز های پنهان،آشکار دور و نزدیک
استخراج فشارهای محیطی با تاکید بر واحد رفتار
جایگاه ارزیابی سطوح عمیق شخصیت در زمینه های بالینی
توصیف ساختارهای شخصیتی سه گانه از دیدگاه فروید
توصیف ساختارهای شخصیتی سه گانه از دیدگاه موری
کاربرد نظریه موری در ارزیابی بالینی
شناسایی مکانیزم های دفاعی در پاسخ های آزمودنی
جایگاه تعیین کننده ها،محتوا و ... در لکه های جوهر رورشاخ
پرسشنامه های عینی شخصیت:
ویژگی های پرسشنامه های خودسنجی
ساختار عاملی پنج صفت عمده
شیوه های نمره گذاری دو و چند ارزشی
ساختار بالینی آسیب شخصیت و اختلال شخصیت
تبدیل نمره خام به تراز و ترسیم نیمرخ شخصیتی
تفسیر نیمرخ شخصیتی در گروه های بالینی
شناسایی صفت های سی گانه در پرسشنامه نئو
شناسایی عامل های پنج گانه در پرسشنامه نئو
شناسایی اختلالات شخصیتی خفیف در پرسشنامه میلون
شناسایی اختلالات شخصیتی شدید در پرسشنامه میلون
شناسایی سندروم های بالینی خفیف در پرسشنامه میلون
شناسایی سندروم های بالینی شدید در پرسشنامه میلون
شناسایی نارسایی سه گانه در پرسشنامه مینه سوتا
شناسایی مقیاس های بالینی هشت گانه در پرسشنامه مینه سوتا