پرسونال برندینگ چیست؟
اکثر مردم در مورد تمایل به ارتقا و ایجاد برندینگ شخصی خود رویاپردازی و تفکر میکنند. پرسونال برندینگ چیست؟ فرآیند ساخت برند چگونه است؟ آیا تا به حال نام خود را در گوگل جستجو کردهاید؟ آیا در رسانههای اجتماعی و خبری، از شما اسمی آورده شده است؟ آیا در مورد این موضوع که چند درصد از مخاطبان هدفتان، با شما و اسم برند شما آشنا هستند، تحقیق کردهاید؟
پرسونال برندینگ یک مفهوم جدید در ارتباط با استراتژی های مارکتینگ (بازاریابی) است که به این موضوع که یک فرد چگونه خود را به بازار بشناساند، اشاره دارد .در واقع پرسونال برندینگ، یک ترکیب منحصر به فرد از مهارتها، تجارب و شخصیتی است که میخواهید در میان مردم با آن دیده شوید. به طور کلی میتوان گفت داستانی از شما است که نحوه ی رفتار، گفتار و برخورد شما میباشد. از نام تجاری یا برند شخصی به این منظور استفاده میشود که خود را از دیگران متمایز کنید. و هر کسی در جامعه میتواند صرف نظر از سن، موقعیت و کسب و کار خود یک برند شخصی داشته باشد.
در گذشته برندینگ تنها در داشتن کارت ویزیت خلاصه میشد. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و افزایش گرایش به رفتارهای آنلاین، این موضوع بسیار پیچیدهتر شده است. پیدا کردن مخاطبان مورد نظر، برقراری ارتباط با آنها، ایجاد ارزش متناسب با گرایش های رفتاری و اجتماعی، مبحث بسیار مهمی است که تمامی این موارد و اجرای آن را برندینگ گویند.
چرا به برندینگ شخصی نیاز دارید؟
پرسونال برندینگ، یک موضوع حیاتی برای اجرای یک کار حرفهای میباشد و روشی برای ایجاد این فرصت است که از راه و روشی درست، دیده شوید. این موضوع یک فرصت مناسب برای برجسته کردن نقاط قوت و انگیزههای شما است که میتواند به ایجاد این باور در مخاطب که شما بهترین هستید، کمک کند. جای تعجب ندارد که افراد با برند شخصی قوی در رقابتهای سیاسی و انتخاباتی، صرف نظر از دیدگاههایشان، برنده خواهند شد. علی رغم نظرات منفی در مورد دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور، نمیتوان منکر پرسونال برند قویی که ساخته است، شد. زیرا که این امر باعث تشویق بسیاری از رایدهندگان برای رای دادن به او شد.
در این کارگاه آموزشی تلاش ما و همکارانمان بر این اساس استوار است که فرایند ایجاد پرسنال برندینگ را بیاموزید و بتوانید خود را به عنوان یک روانشناس یا مشاور حرفهای در بازار هدفتان مطرح نمایید که لازمه حرفهای بودن در دنیای رقابتی روانشناسی و مشاوره، کسب دانش مدیریت کسب و کار در کنار دانش تخصصی است.